Elever - Eggedal skole - barneskole i Sigdal kommune

BlimE - dansen 2015

blimE_150x84 Eggedal skole er med på BlimE! som er NRK Super sin kampanje for omtanke og vennskap.

Kampanjens motto er SI HEI, VÆR EN VENN, BlimE!

Hele Norges julelenke

julelenke_150x100.jpg

Eggedal skole er med på "hele Norges julelenke" Tanken bak julelenken har inspirert både store og små, og alle har vært kreative og kommet med mange ulike ringer, som har betydning for hver og en. Vi gleder oss til å se Norge Rundt - sendinga fredag 4.desember, der hele Norgesjulelenka skal vises fram.

FYSAK

FYSAK 4.JPG  I FYSAK-timen onsdag 24.september,

gikk elevene på 5. - 7.trinn tur til MØLLA,

i nydelig høstvær.

Balldag 2014

BALLDAG 2014.JPG

Årets balldag for 5.-7.trinn ble denne gang arrangert

i Prestfoss torsdag 18.september. Eggedal skole

tok napp i håndballstatuetten; GRATULERER!

1.trinn sin vennskapsmur

1.trinn har laget vennskapsmur! Tomme melkekartonger ble fylt med vann, deretter dyppet de pensler med maling oppi vannet. Melkekartongene ble plassert i leikestua til vannet var fryst. Isen ble tatt ut av kartongene, og elevene kunne begynne å mure! De måtte også øve seg på å lage "sement" av snø og vann. I denne oppgaven var det stort fokus på samarbeid, og derfor ble navnet "Vennskapsmur" valgt. Ei flott uteøkt for alle sammen!

NYSGJERRIGE EGGEDØLINGER

3. og 4.trinn har hatt besøk av prosjektleder for Nysgjerrigper, Kate Furøy, for å bli inspirert til årets Nysgjerrigper 2013. For både elever og lærere var det lærerikt å få en innføring i Nysgjerrigpermetoden, og hvordan en forsker arbeider. De unge "forskerne" har allerede tjuvstartet litt på prosjektet. De har, etter mange forslag, kommet fram til en problemstilling de vil forske videre på: "HVORFOR ER SNØEN HVIT?" Elevene vil i en periode framover bruke ulike forskningsmetoder, deriblant en spørreundersøkelse, som de vil gjennomføre ved Spar i Eggedal førstkommende fredag 16.november. DETTE BLIR SPENNENDE!

THE PACEMAKERS VANT!!!

JIPPI!!! 6.trinn vant både FORSKNINGSPRIS og PROFILERINGSPRIS i First Lego League!!!

GRATULERER!!!

The pacemakers ble nominert til fire av fem priser på FLL sin turnering i Kongsberg lørdag 10.november: Samarbeidsprisen, Profileringsprisen, Forskningsprisen og Championsprisen. De VANT både forskningsprisen og profileringsprisen!!! Forskningsprisen står høyt i kurs, og den fikk laget for sin innovative løsning for eldre som skjelver på hånda, og som sliter med å låse opp og igjen døra. De utviklet en trakt, kalt KEY HELPER. Profileringsprisen fikk de for markedsføring av laget i forkant, og på selve turneringsdagen. Teknologiprisen var den eneste prisen laget ikke var nominert til. Robotkjøringa holdt likevel til en 6.plass, av ialt 10 lag.