Første hjemmeskoledag nærmer seg - Eggedal skole - barneskole i Sigdal kommune

Første hjemmeskoledag nærmer seg

Søndag 15.mars:

Hei, alle sammen! Jfr melding sendt dere fredag 13.mars: Det nærmer seg første hjemmeskoledag, og vi er alle spente. Ha lave skuldre! Det er sikkert flere av dere som tenker at det blir krevende å følge opp tida som settes opp til skolearbeid. For de det gjelder, er det fullt mulig å jobbe på et annet tidspunkt, men gi i så fall beskjed til kontaktlærer om det, så dere kan gjøre egne avtaler. Vi ber om forståelse for at ting må gå seg til, og at flere av våre ansatte også har unger som de skal drive hjemmeundervisning for, samtidig som de jobber i hjemmekontor for deres unger. Men dette skal vi få til! Vi må bare hjelpe hverandre, og kommunisere. Samtidig legger vi opp til en dagsplan, som skal opprettholde rutiner og normalitet, så langt det er mulig. Å ivareta en god dagsrytme, er noe av det jeg tenker er viktig nå. Derfor bør elevene følge den dagsplanen lærerne lager, slik at de har noe å jobbe med, hver skoledag gjennom uka. Vi ved skolen skal gjøre vårt aller beste, men trenger et godt samarbeid med dere, og en god porsjon raushet og tålmodighet. Sammen mobiliserer vi for å gi ungene gode hverdager framover!
Tidligere i dag har jeg informert alle ansatte om at skolen også er HELT STENGT for dem, fra og med i morgen tidlig. Vi skal ALLE jobbe hjemmefra, men være i beredskap, og forberedt på å måtte utføre andre oppgaver i kommunen, når det trengs. Vi holder hverandre orientert! Ha en fortsatt fin søndag, alle sammen! Mvh Gunvor, rektor